INI BLOG HAA..INI BLOG STYLO PUNYA MAAA . . .

Stylo Followerssss

Sunday, 14 August 2011

Ramadhan pertama di Sekolah

Semua pelajar mesti ada pengalaman ttg gi sekolah masa pose.Ye mmg leceh,penat dan sewaktu dgn nye,tp puasa bukan alasan utk kite xleh nk belajar kat kelas..sedangkan nabi boleh pergi perang masa pose.. nape kite xleh?(mcm ustaz boih..)..kat bawah ni adalah situasi yg berlaku masa start pose kat kelas aku..

                                 1)Tak bermaya nak belajar

-mula-mula aku masuk kelas senyap semacam je sebab dah start pose.Kawan aku yang bermulut becok pun dah bertukar silent.Tapi aku tak..(wehh lahh)

                             


                2)Cikgu selalu bertanya samada kita puasa ke tak..
 -ini perkara yg cikgu-cikgu sekolah aku selalu buat..suka ngat bertanya kita ni ttg pose..kalau aku xde hal punya sebab aku bkn jenis suka ponteng pose(huhuhuhuhuhuhuhhuhu)....


                                 3)Terliur tengok orang Cina makan megi
-bila start pose kantin akan ditutup tp yg selalu guna kantin adalah non-muslim jd kami selalu ternampak org cina membawa bekalan makanan utk mangsa perang(ehhhhhh)..kawan2 aku pn apa lagi menjejeh air liur..tapi  aku tak(wehh lahh..)



4)Jadikan puasa sebagai alasan
Yang ni aku pernah buat(kantoiii)..cikgu tu tanya.nape tak siap keje sekolah.aku jawab 'puasa cikgu'..lalu cikgu itu pun geleng kepala tgh memikrkan juadah apa nak beli utk untuk berbuka nanti(wehh lahh)

                             

                               
                                5)Memberi cadangan  utk cikgu
 -'cikgu hari ni kita xyah belajar la..x larat r'.kata seorang murid kepada cikgunya yg baru melangkah masuk kelas utk mengajar.Lalu cikgu itu pun berkata 'WAK LUUU,SIAL'.....


p/s: hari ni rasa nak berbuka puasa masa azan maghrib lah..

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

ikut kat email